Pippi

I lördags morse vaknade jag av att min älskade sa "vi måste hjälpa denhär"

I sin hand höll han en liten fågelunge som han och Babusjka hade hittat under ett träd i parken på morgonpromenaden.

Pippi döpte jag den till med min breda fantasi.



Pippi fick bo i en låda men föredrog att vara ute i lägenheten, gärna på Martins huvud.



Babusjka tyckte Pippi var vansinigt söt, hon pussade och pussade (tyvärr hade jag inte kameran i närheten när hon pussade Pippi)





Pippi åt lite bröd och mygglarver, drack vatten genom ett sugrör (som var mammas idé).
Vi lärde Pippi att flyga lite här inne, och tränade lite i parken, starten från marken verkade vara problemet.

På söndagen vaknade vi av fågelkvitter från lådan, Pippi fick lite mer mygglarver och vatten, sen var det dags...

Vi släppte Pippi från balkongen och Pippi flög upp i trädet mitt emot, där satt Pippi och kvittra några timmar...sen var Pippi borta...

Hoppas du har det bra Pippi, tack för besöket och välkommen åter så bjussar vi på lite mer mygglarver!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0