26/4

Igår var en ljuvlig dag!
Jag vaknade tidigt av att Otto låg och samtalade med sig själv (eller möjligen kaninerna på sitt lakan). Jag sneglade mot fönsterrutorna och såg att där sipprade det in vackert gult solljus! Åh vad pigg man blir av den känslan. Loggar in på Facebook och ser att saluhallen öppnar här idag. Åh igen! Smsar mamma och sedan kommer jag på att jag måste gå med min glädjespridare Bettan. Det bästa av allt. Hon ville med! Jag och Otto slänger i oss frulle och drar iväg och hämtar upp Bettan. Vandrar runt och jag köper kläder till plutt. När vi sedan närmar oss saluhallen så ser man tydligt att det är inget ställe för min terrängvagn. Typiskt. Så nån saluhall blev det inte. Men vad gör det när solen skiner och Bettan är med! Hon bjussar dessutom på lunch från Bara vara! Som vi avnjuter i hennes kök. Sen måste jag hem till hundarna. Och vadan detta?! Jo Bettan hänger med. Så vi går vår promenad i det blåsiga men sköna väder och pratar om livets goda. En riktigt bra dag må jag säga! Tyvärr jobbar ju Bettan så hon vart tvungen att fara sen men ack vad kul vi haft!
Otto fick dessutom 3 par tajts, 3par bodys varav en av dom var en linne body för varmare dagar och vita strumpor. Det går alltid åt. Alltså just vita. Annars har Otto kanske en miljon strumpor. Men vita passar till allt!

Idag är det fredag. Och det har som vanligt blivit träffa mamma/mormor dagen! Vi ska till Hallsberg idag! Woho. Världsbutiken där är så himla mysig! Och har så fina grejer. Nu kom såklart 3 försäkringar denna månad så vi får ta det liiiite lugnt i handlandet. Men ändå. Ska bli sjukt kul!

Nu sover Otto igen. Verkar som om jag får vänja mig vid två gånger per natt igen. Skit samma. Det funkar det med.


Kommentarer
Postat av: Bettan

Ja, det var verkligen en underbar dag! Vilket varranndagsväder vi har. Idag är det ju mulet och trist! Såklart på min lediga dag! Men ska lägga mig på soffan och sova med Tiger (a.k.a kids-fraiser).

Ha en mysig dag med din Mami!

2013-04-26 @ 07:28:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0