5/4

Baby cafét var helt ok. Vi kom dit lite för sent bara. Men mysigt var det.
Jag och Therese gick en låååång promenad med våra små och det var ännu skönare.
Jag, Otto och Martin var och kollade lägenhet oxå. Men den var för liten. En 4a på 78km2 i Almby. Men rummen var verkligen obefintliga. Och ingen tvättmaskinen. Och har man barn vill man ha tvättmaskin hemma när det kommer en bajsattack i sängen. Dessutom kände vi när vi var i stan att det inte var något vi längtade mycket efter. Visst är det bekvämt. Men nja. Sen bor vi gärna i hus. Men skulle vi springa på den perfekta lägenheten så visst.

Idag är det fredag. Skönt.
Jag och Otto ska nog åka till mamma.
Jag glömde babysittern och våran baby radio där i påsk så den behövs.

I helgen ska vi(om jag vågar) på utflykt till kvismaren. Där är ju massa fåglar nu men dessutom massa ormar så vi får se. Martin vill såklart gärna åka och vem är jag att neka min käresta. Men nån utflykt ska vi göra med matsäck OM jag inte pallar med alla ormar. Mysigt.

Nästa vecka ska vi ta tag i bankärenden tänkte vi, något vi skulle gjort för läääänge sen. Vi måste öppna nya konton. Ett gemensamt med två kort och ett till Otto. Någon som vet om man måste åka till Swedbank på stan eller om det går att gå till kontoret i typ tybble?

Otto sover längre på nätterna nu. Nästan hela natten. Idag vakna han kl.04. Snart kanske han sover hela. O helgen ska vi börja med rutin att gå och lägga honom uppe själv runt kl.19. Det kommer säkert funka fint. Han är så snäll så.
Nu sover han igen. Kanske sovmorgon imorgon?! Man kan ju alltid hoppas!

Just ja, jag lyckades duscha utan att Martin var hemma och tog Otto. Jag la han i babygymmet på badrumsgolvet och sjöng "lilla snigel akta dig..." Högt under duschens gång haha! Gick fint! Då kändes det oxå skönt att inte bo i lägenhet ;)

Imorgon kanske jag ska gå promenad med bärselen. Ett av våra bästa köp. Så värt för dom som ska ha barn. Den och amningskudden var en fin vän. Men det var nog för det var så krångligt i början. Nu använder jag inte kudden. Men nu ät han ju stadigare oxå.

Jag ska nog skriva ett inlägg om graviditeten och tiden just efter snart så jag kan gå tillbaka och titta. Sånt gillar jag! Man glömmer för fort annars.

Kl är nu 04.49 och nu börjar dom jobba i skogen bakom oss igen. Helt sjukt. Sen jobbar dom till kl21.30 ikväll. Herregud!


Kommentarer
Postat av: Bettan

Synd att det inte var någon bra lägenhet! Kommer ju bo rätt bra folk i Almby snart har jag hört ;) och de önskar kattvakter som bor nära :D

2013-04-05 @ 07:22:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0