22/8

Nu är Otto 7 månader. Det får undan nu. Idag ska vi på bebis café. Fast inte det vi brukar vara på. Nej nu får vi gå med dom som är 6-12 månader. Får väl se hur det är.

Otto är inne i en jobbig period. Han har så svårt för andra människor. Han vill bara vara hos mig och Martin och börjar lätt grina när andra håller i honom. Han grinar inte så lite heller. Nej det kommer en liksom en riktig hulkande gråt som tar tid att få hejd på. Och det är bara jag och Martin som kan trösta. Sjukt jobbigt är det. Undrar hur länge den fasen håller i sig?!
Idag var jag hos Charlotta. Väldigt trevligt. Men då fick han såna här små psykbryt till och från. Jag blir så trött i huvet efter ett tag. Tappar all koncentration. Tror jag skrivit det förut?!
Det går i alla fall åt väldigt mycket energi. Igår när vi kom hem från Charlotta så var Martin redan hemma. Jag var helt slut. Och på lite halv dåligt humör med. Så jag åt och gick en lååång promenad med Puka. Det var precis vad jag behövde. Hon är världens bästa när man har såna dagar. Älskade lilla Puka. Babusjka fick vara hemma. Hon är med bäst och underbar såklart. Men ibland är det skönt att bara gå med en av dom.

Jag har haft svårt att sova i kanske tre nätter om man räknar med idag. Så såg jag att det varit typ fullmåne tre nätter. Kanske är det därför? Otto sover. Martin sover. Alla djuren sover. Till och med Yama! Vilket är rätt ovanligt.

Skulle vilja simma imorgon på morgonen. Men det hinner jag nog inte.
Då måste jag vara tillbaka innan kl 7 och det kanske blir för tajt.

Hoppas jag får lön den här månaden. Jag har dock mina misstankar att det är nästa månad den kommer. Bara det inte blivit ett glapp där så vi knappt kommer ha pengar denhär månaden. Det är så drygt. Vi har sparat en del men det ska till Ottos super dyra bilbarnstol.

Nä nu måste jag försöka sova så jag orkar med kids imorgon.

Igår morse sov jag och Otto till 09.30. Det var fint det :)


Kommentarer
Postat av: Suss

Vi får testa om mormor är lika otäck som alla andra utom mamma och pappa! Puss på OTTO!

2013-08-22 @ 22:48:15
URL: http://leontina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0