5/2

Vaknade nyss av att Otto inte väckt mig. Det gör jag nästan varje natt. Han är en sån sju sover. Fast igår var jan ledsen och ville inte sova. Verkar som om han reagerar på koffein. Så jag ska prova att inte dricka te och se om det blir bättre.

Imorgon/idag är Martins sista ledig dag. Känns inte kul. Det är så enkelt när man är två. Skönt att kunna bolla över lille Otto när jag ammat honom. Eller vill ta en dusch. Nu blir det lite annat.
Jag har redan hela veckan inplanerad. Får hoppas det funkar och att Otto är lika snäll som han brukar vara. Annars blir det jobbigt. BVC sköterskan sa tydligt sist hon var här att vi inte skulle planera speciellt mycket utan försöka bara vara. Eftersom allt är så nytt. Men det misslyckads för min del. Jaja det blir säkert bra ändå.

Bror med familj kommer hit över påsk. Något jag verkligen ser fram emot. Ska bli så himla kul att träffa dom. Inte helt enkelt med vårt avstånd.

Jag ställde mig på vågen här om dagen.
-11kg på 12 dagar. Tänk om jag kunde få ta - 11 till på så kort tid. Men det kan jag nog glömma. Snart är det dags att börja hård banta. Ska bara se till så att värsta fika perioden är över.
Träna blir det inget med på ett tag. Så det får bli promenader. Tyvärr dock i snigel fart. Kroppen tar verkligen stryk av en förlossning ska ni veta som inte fött barn. Jag ser fram emot att förtränga det om man säger så. Tur Jeanette kommer hit snart så hon kan titta på mitt bäcken.

Nu hat Otto ätit klart. God natt



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0