Otto

Äntligen! Han kom tillsist! Det var inte hopplöst!

Livet leker!
Otto föddes den 22/1 kl 19.32.
Han är så liten och söt! Igår kväll dock fick han ont i magen. Så inatt är det inte helt lätt att vara till lags. Får se om det är över nu snart. Det verkar så.

I helgen blir det lugnt och skönt. Möjligen att Martins föräldrar kommer. Men vi tar en dag i taget. Det är inte helt lätt att komma i ordning med vår lille son när det är nått vi aldrig gjort förut.
Men mysigt är det.

Våra andra tjejer är lite förvånade över det lilla knyttet. Den som tycker det är roligast är nog Babusjka.

Det är konstigt det här vad kroppen ändrar på sig när man fått barn. Sen Otto kom har jag nog sammanlagt sovit 10 timmar. Ändå känns det inte som om det är katastrof. Visst är jag trött då och då. Men inte så att jag vill bryta ihop. Jätte konstigt tycker jag. Men skönt. För han sover ju inte direkt 8 timmar i streck en natt.
Äter gör han mycket. Det är INTE skönt! Men ska tydligen bli bättre efter nån vecka. Det ser jag fram emot.

På måndag kommer barnmorskan hem till oss. Ska bli intressant. Ska man bjuda på fika då? Bara typ kaffe bulle kanske?

Synd vi missar hindersmässan. Men det känns liiiiite tidigt att ge sig ut. Speciellt i denhär kylan.


Kommentarer
Postat av: Bettan

Han är så himla fin! Oj, vad jag längtar efter dig Jonna, i går när jag var ledsen över csn m.m tänkte jag på dig och saknade dig mycket. Men vi får ses längre fram när ni har kommit tillrätta med allt nytt! Låter spännande och lite läskigt men samtidigt härligt! Jag skulle ljuga om jag sa att det inte rycker i livmodern, men får hålla mig ett par år till! Drömde om dig i natt förresten så nu känns det nästan som vi setts, så bra! :)
Kram på er alla! Hälsa alla små vännerna där hemma!
<3

2013-01-26 @ 08:01:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0