11/6

Jag har en kär vän som läser min blogg. Sen jag fick barn har jag inte lika lätt att prata i tele. Det var tillräckligt svårt innan med dålig täckning i huset så man kan bara stå på vissa ställe. Men nu när jag sällan kan stå still så är det ingen idé. Jag brukar ringa mina vänner medans jag är ute och promenerar.
Igår kom i alla fall ett sms från min kära Martina, hon fråga om Jeanettes möhippa bl.a. Och den har jag kanske inte nämnt.

Min äldsta och bästa vän ska gifta sig i sommar. Närmare bestämt den 13/7. Jag är förkrossad men kan inte komma på hennes bröllop. Känns inte kul. Men hon bor i Umeå/Robertsfors och det är inte helt enkelt att bara dra iväg när man han har en liten en med sig. För att inte tala om den gigantiska summan pengar man får ut som föräldraledig. Såklart kunde jag inte heller komma på hennes möhippa som ägde rum i helgen. Dom verkar ha haft jätte kul. Hon har träffat ett par fina vänner i Robban som fixade möhippa åt henne. Dom kollade av med mig vad jag trodde. Det var gulligt. Eftersom jag inte kunde vara med men hade tidsplanen på vad dom skulle göra så lyckades jag få tag på restaurangen och överraska Jeanette och dom andra med en flaska bubbel när dom kom dit. Givetvis ringde Jeanette och grina. Hon grinar jämt. Är så glad att hennes möhippa gick fint och att hon hade kul. Önskar vi kunde ses oftare bara. Fast så känner jag med många. Martina och jag ses inte ofta alls heller och inte heller min vän Camillis. Även Ida har blivit mer sällan. Josefin träffa jag förra veckan som jag skrev om och jag ska verkligen försöka åka dit oftare.
Vi ska höras om i veckan. Men nu kommer Martina moster imorgon och ska stanna två nätter. Men på torsdag kanske jag kan åka till henne. Ska smsa henne och se när jag vet mer.

Nä nu måste jag sova vidare. Som sagt imorgon kommer Helena, Ann-Charlott och Hans. Martin är inte hemma när dom kommer. Hoppas han kommer läs från jobbet lite tidigare och att Otto har en bra dag.


Kommentarer
Postat av: Suss

Ljuvliga lillhjärtat, sitter han med benen i kors? Puss på er!

2013-06-11 @ 22:21:46
URL: http://leontina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0