2/6

Igår var en ljuvlig dag. Vi var på Ikea, barnens hus, babyproffsen och Willys. Gick en promenad, grillade och myste.
Skönt väder var det med.
Jag gillar när det händer lite mer. Annars känns det som om jag bara sitter och glor.
Såvida det inte regnar. Då vill jag bara gå promenad i regnkläder så det smattrar sådär mysigt och sen bara slappna av.
Vi skippade Stadsparken. Kanske idag om vädret tillåter.

Igår hände det förresten. Jag hamnade i samvetskval!
Jag har kollat efter en sittvagn typ sen Otto föddes. Vi har ju köpt en begagnad liggvagn som jag är väldigt nöjd med. Både billig och klarar terrängen här ute väldigt bra. Jag är ju lite emot nya super dyra vagnar när det finns ca 9462st på blocket eller som nån kompis vill bli av med för en billig peng. Samtidigt så har jag hela tiden sagt att jag är beredd på att lägga ner lite mer pengar på en ordentlig sittvagn. Eftersom vi behöver ha den mycket längre. Jag har oxå ganska höga krav på sittvagn. Den ska vara vänd mot mig, ha bra fjädring och bra hjul. Funka här ute på landet och vara enkel att vika ihop och få in i bilen, fullt liggläge och bra sufflett. Väldigt bra myggnät och regnskydd. Otto är lång så den behöver ha hög rygg. Listan kan göras lång och har blivit längre sedan jag haft våran nuvarande vagn. Den är nämligen inte alla smidig. Den funkar bra absolut. Men jag förstår ju varför det kommer nyare vagnar med mer finesser. Det finns en sittdel till vagnen vi har nu. Men den är inte riktigt i toppform. Vagnen vi har nu är ca 9 åt gammal. Och selen i den är inte speciellt stabil. Suffletten har börjat ge sig så den faller sakta bakåt och skyddat därför dåligt. Regnskyddet håller inte tätt om det regnar mycket och myggnätet täcker inte sittdelen.
Hur som så har mina krav på vagn nästan varit omöjliga att uppfylla. Har det ena funnits har inte det andra osv. Svårast har det varit att hitta en vagn som är vänd mot oss. Alla vagnar är nästan vända från en. Jag fattar inte varför?! Barn har inte dom behoven att upptäcka världen själva. Utan att se mamma och pappa. Dom behöver trygghet och möta värden tillsammans med mamma och pappa.
Men så igår inne på barnens hus så får jag syn på den! En fin vagn som verkade ha allt det jag ville. Och inte var den svår att styra heller. Som en dröm. Kollade på samma vagn på babyproffsen. En brio smile! Perfekt! Och vad kostar denna lilla läckerhet. Jo 5000 pix!!! Visst inte så farligt för en nu vagn. Men väldigt mycket för nån som är lite emot det där.
Fast efter att jag och martin ha pratat hit och dit så har vi bestämt att det blir den. Även om jag är 99% säker på att kag kommer vela fram och tillbaka tills den är beställd.
Och hittar vi en begagnad så köper vi såklart den!

Ja dethär kanske vart det tråkigaste inlägget någonsin. Men man kan inte vara rolig jämnt ;).

Just ja. Vi köpte en hoppgunga oxå. Den var värdelös så den lämnar vi nog igen idag.


Kommentarer
Postat av: Suss

Mycket fin bild på far och son, samt "vakthunden" bakom dem. Älsklingarna mina! (Du också så klart).

2013-06-05 @ 19:57:50
URL: http://leontina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0