28/6

Igår hände det! Otto vände sig själv. Han har varit påväg länge men liksom inte lyckats helt. Men igår så vill han så gärna ha sin bil han fått av Janne så då lyckades han. Så nu får jag hålla koll.
Jag köpte även en såndär bumbo stol till honom. 200 pix på blocket. Han provsatt i en hos Therese och den var jätte bra tyckte jag. Ska bara köpa ett bord till den med.

Ingen vagn. Men idag måste den komma för det var 1-3 dagar leverans. Idag blir dag 3. Eller vänta. Det blir ju dag 4 idag!! Hm. Bäst den kommer då.

Ikväll ska jag träffa Ida oxå. Så jag ska fruktfasta idag. Vet att det går bra när jag ska träffa henne. Känner att jag måste skynda på det här lite. Igår kväll åt jag popcorn. Onödigt. Annars har vågen bara visat minus men det lär den inte göra nu.
Så en dag fruktfasta. Så äter jag normalt i helgen och så minst 2 dagars frukt fasta nästa vecka. Skulle behöva klara mer än 2 dagar. Får väl se hur det blir med det.

Otto har börja äta mycket mer. Vi brukar ge ersättning på kvällen och förut åt han Max 120ml kanske att han ammade lite efter men 120 det var mycket tyckte vi. Nu äter han minst 160ml. Inatt åt han först 160 när vi la honom. Sen när vi skulle sova vid typ 22.30 vakna han så vi värmde lite till och vips så åt han 160 till! Oj oj vad är det som händer!
Så nu har jag tagit fram den stora nappflaskan. Kanske får lov att köpa en till sån. Sen ska han få en annan modell för välling. Men det är inte ännu. Tiden går så fort.
Han fick lite gröt igen när vi åt. Känns så konstigt när han sitter i sin barnstol och äter sin gröt. Han blir dock arg om han inte får så mycket han vill. Undrar om humöret håller i sig i äldre dagar... Jäklar vad arg han kan bli ibland. Munnen blir ett uppochnervänt U som mamma brukar säga. Eller en streck mun. Och så tittar han på en medan han säger "vao vao vao" eller "nä nä nä" om och om igen med en arg röst. Det har han säkert efter Martin ;)


Nä dags att sova. Imorgon måste vagnen komma!!!

God natt


Kommentarer
Postat av: Suss

Du, sponsring kommer, jag lovar!

2013-06-29 @ 23:17:59
URL: http://leontina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0