14/3

Nu var det nån dag sen.

Jag kämpar på med lchf. Eller kämpar och kämpar. Så värst svårt är det inte. Men ack så gott!
Försöker promenera så fort jag bara kan...ändå tills idag.
Jag ringde Martina och började gå min promenad. Möte grannen som vänt för det var så halt och varnade för detta. Det hade snöat så man såg inte isfläckarna. Men jag tänkte att jag går försiktigt. Mitt inne i mitt samtal med Martina så ramlar jag och DRAR VAGNEN MED MIG!!! Gissa om jag fick panik. Skrek nått till Martina att jag Ringer upp och slängde på luren. Jag trillade bakåt och vagnen for mot mig. Som tur var gled Otto bara ner och togs emot av själva tyget man spänner ovanpå vagnen. Jag blev sittandes på marken i vad som kändes som flera minuter. Puka kom såklart springandes direkt hon hörde min panik och satte sig framför mig så jag kunde ta stöd upp av henne. Fina fina Puka som alltid hjälper mig. Jag såg framför mig hur Otto var livlös och hur Martins skulle komma körandes i 280km/h för att skjutsa oss till sjukhuset. Jag ringde och grät i telefonen medans Martin med lugn röst sa att jag skulle försöka väcka trötta Otto som inte märkt nått utan sov och börjar dessutom snarka när jag strök honom på kinden och över huvet.
Men usch vad otäckt det var. Nu får jag hitta nån annan väg tills det töat mer. Får nog gå upp till vägen och gå längs efter den. Ringde upp stackars gravida Martina som jag var orolig börjat föda där och då av mitt chock skrik. Men det var som tur var lugnt.

I övrigt så var jag och Otto på jobbet idag. Otto sov hela tiden. Jag pratade med min chef Hanna om att jag ville komma tillbaka och börja jobba efter semestern. Och hon skulle fixa. Måste bara se så Martins jobb går med på att det blir lite annorlunda. Jag ska jobba två dagar. Må-ti jämna veckor och tors-fre ojämna. För jag var ledig varannan tisdag och torsdag så det gick liksom inte annars. Så med liiiite tur så är det här ok med Örebro budet. Men Martins jobb brukarna vara snälla. Men jag tar inte ut nått i förskott.

Imorgon kommer det folk från jobbet igen. Jag har gjort choklad mouse dock med pistage choklad så den var inte lika god som med mint men men.
Provade att baka en kaka på den med mint men den var sådär och skulle ha varit med bra vanlig 70% choklad utan smak. Får göra det nästa gång.

Oj vad Otto sover nu igen. Bäst att lägga tillbaka honom. Han vaknat alltid mellan kl.01-02 och sen en gång runt kl.04-05. Skönt att det är liiiite (även om det är lite) rutin på honom. Jag ska verkligen inte gnälla. Varken kolik eller annat har drabbat oss....ännu! (Peppar peppar)



Kommentarer
Postat av: Suss

Älskade Otto så fin du är! PUSS

2013-03-16 @ 16:40:19
URL: http://leontina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0