4/3

Lilla Otto är liiiiite bättre idag/natt. Han sover med en gigantisk(för honom) kudde under huvet för att komma upp.
(Josefin: Vart lite svårt att sätta nått under benen på sängen då Puka brukar ligga halvt under hans säng och det känns lite olyckligt om hon råkat putta till den så det säger BANG)
Han sov från kl 22.30 typ tills kl 02. Bra.
Får se om han somnar om snart. Verkar som om han är vråljävlahungrig så att säga.
Tyvärr känner jag hur det börjar värka i min hals. Hoppas fan det ger sig. Kag orkar inte bli förkyld eller nån typ av sjuk. Jag är ju en såndär som håller på att dö varje gång jag blir sjuk. Och det passar inte riktigt när jag nu har Otto. Innan var det väl skit samma.

Idag ska vi till BVC. Väga, mäta och prata. Jag behöver bara åka dit varannan vecka. Otto går upp så mycket i vikt ändå. Skönt för mig.

Imorse när jag var nära döden efter att ha suttit upp med Otto och sovit så tog Martin över. Jag fick alltså sova ostört i 3 timmar! Wo jävla ho kan jag säga! Det är kärlek det! <3
Jag var en betydligt roligare person att ha att göra med sen.

När jag behaga masa mig ut sängen for vi till marieberg. Köpte overallen som satt som ett smäck på Otto och i bärselen! Jag köpte även en burk till mitt fröknäcke, nu när jag ska börja på lchf, en såndär första året bok som jag borde köpt innan Otto föddes men glömde och så råka jag köpa hon Katrins lchf bok. Jag har hört mycket bra om den. Och när jag kom hem och slog upp den för att hinna läsa lite ingen vart jag glatt överraskad. Hon började med lchf när hon med hade tryckt ut sig en unge. Två månader senare närmare bestämt. Och dessutom vägde vi samna när hon födde och börja( så läser ni boken vet ni vart jag står). Jäkligt motiverande må jag säga!
Så inte denhär veckan som börjar men nästa ska jag följa matsedeln hon lagt ut för en vecka slaviskt! Ska bli intressant att se om det lönar sig.

En annan sak som hände igår morse.
Det ringde i min tele och jag såg till min glädje att det var min bff Madde!
Givetvis så jävlades teckningen med mig som alltid så jag fick lov att skicka ett sms och förklara att jag inte ignorera henne och höra om det var nått speciellt. Det var det.
Hennes får som hon har, hade vargen tagit! Jag tycker så synd om henne! Nät ska oturen vända för hennes familj tänkte jag! För hon har inte haft det helt smärtfritt. Och hon förtjänar verkligen lycka! Hon är en god person så jag fattar inte hur det kan bli såhär?! Ok om det vore nån som är helt jävla dum i huvet och vore elak eller nått. Men hon är helt tvärtom. Vi ska ses på tisdag och jag ser verkligen fram emot det! Jag mår bra av att träffa henne.
Men hur sjukt är det inte att en varg tagit fåren?!
Jag är kluven mot varg jakt, men jag tycker att man ska skjuta den här vargen. Den är för nära människor. Får hänget Madde hade är väldigt nära deras hus. Och så nära borde inte en varg våga sig människor. Som min pappa sa, Vilda djur ska vara rädda för människor annars blir det farligt för dom, och det har han helt rätt i! Är vilda djur inte rädda för människor kan dom dessutom söka dig in mot stan. Och det kan bli väldigt farligt då. Jag tycker faktiskt att den vargen bör skjutas, det är som sagt inte bra när den vågar sig så nära. Läste att det ofta är unga vargar som blivit bortstötta som ger dig på sådär. Måtte vi slippa varg här. Mina hundar är chanslösa mot varg.

Nu måste jag sluta för nu har plutt somnat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0