6/3

Jo jo. Idag händer det grejer.
Idag kommer Bettan med sin systerdotter Elin och hälsar på. Tror det är djuren som intresserar. Jossan kommer och förmodligen även Madde med kids. Känns faktiskt helt ok.
Annars är ju jag lite av en enstöring som lätt tycker det blir för stojigt. Men jag tror det har att göra med att det här är folk jg faktiskt tycker om.

Kl 13 kommer dom och jag funderar på om jag ev hinner till stan innan. Skulle vilja köpa ett par jeans jag spanat på. Vi får se.

Jag smsa min chef igår för jag behöver prata med henne om semester och jobb. Vi håller nämligen,på här i familjen, att ordna med sommaren och när jag ska börja jobba igen. Känns lite konstigt men tiden går så fort och det ska anpassas med bådas jobb så vi vill vara ute i god tid.
Martins jobb verkar vara väldigt till mötes gående. Så nu hoppas jag detsamma gäller mitt.
Om allt går vägen så kommer vi ha 7 veckor semester tillsammans och sen kommer Martin börja vara hemma med Otto i 2 dagar. Mitt års schema ställer dock till det hela en del då jag typ aldrig jobbar två dagar i följd på två veckor som jag gjorde året innan. Men jag hoppas det går att lösa. Helst vill jag ha måndag tisdag eller torsdag fredag jag jobbar, för inte vill jag jobba måndag och onsdag varje vecka. Det blir ju jätte konstigt tycker jag. Jag hoppas Hanna känner att det är lätt som en plätt att fixa.
Att börja jobba lite ska bli skönt sen tror jag. Träffa lite folk och inte bli en tönt mamma som Otto aldrig vill lämna. Men det kommer kännas jobbigt och att missa allt som händer känns med jobbigt. Det är ju nått varje dag känns det som. Men men. Sånt är livet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0