10/5

Neeeej! Vaknade av att Otto gnällde och ville äta. Men så kände jag hur täppt i näsan jag var. Och att det gör lite ont när jag sväljer!!! Neeeej jag får ite bli förkyld! Det går inte! Räcker det inte med magen?!?

Igår var iallafall jag och min mamma och hämtade tjuren jag beställde. Känns så skönt att ha frysen fylld med kött.
Otto hade svårt att sova igår. Det var så kvavt. Men efter lite ombyte till linne och mer mat så gick det fint. Skönt.
Jag, Martin och Otto var och köpte en ny dammsugare och fröer och plantor igår oxå! Känns bra. Om det är fint väder kan vi nog sätta allt imorgon!
Såvida inte jag är sjuk.
Usch! Nu sitter jag här med lite honungsvatten och försöker bli av med det här innan det bryter ut....långsökt? Just nu är mitt immunförsvar emot mig känns det som.

Hoppas verkligen det har släppt tills jag vaknat igen.


Kommentarer
Postat av: Suss

Förkylningste, enligt din kusin: Koka upp vatten, lägg i en svart tepåse, tillsätt kanel, ingefära, kardemumma och lite socker (till mig strödde hon i lite Stevia, men din mormor anv. vanligt socker. Till sist en skvätt mjölk, som när man dricker vanligt te. Jag vet inte vad jag ska tro, men min förkylning var inte ens hälften så mycket, dagen efter. Man kan alltid testa, det är ju inget farligt. Mor trodde stenhårt på det.

2013-05-12 @ 19:56:14
URL: http://leontina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0