13/5

Förkylningen var falskt alarm tack gode Gud. Men jag ska nog köpa hem ingredienserna till förkylnings medicinen man vet aldrig.

Älskade lång helg varför måste du ta slut? Jag verkligen älskar när jag och Martin, Otto och alla djur är tillsammans! Livet känns helg underbart roligt och lätt.
Men som tur är kommer snart semestern! Då är det vi i hela 7 veckor!

Under denna lång helg har vi bl.a. hunnit plantera det som skulle planteras, Klippa gräs och grilla. Åkt till kvismaren (0som jag avskyr för ormar), men dom få gånger jag våga släppa vägen med blicken så var det fint.
Vi har njutit av att bara vara och haft det allmänt bra!

Otto pratar och pratar och gillar att stå i knät medan han pratar med oss. Han är så glad. Läggningarna funkar bra och tar max ca30 min. Han brukar vakna vid runt kl 06 och får ligga hos oss då och sova till ca 07.30-08. Vi vaknar av att han ligger borta i sin säng och ja, talar med figurerna på täcket eller nått. Ofta har han blivit tvungen att höja rösten åt dom eftersom dom inte verkar vilja svara honom. Kan lova att det är det mest underbara sättet att vakna på. För att sen gå upp och ska hämta honom och han skiner upp i ett tandlöst leende mot mig! Då dör jag nästan av lycka.

Nu till ett problem. Jag har fått så jäkla ont i min högra fot. Jag går ju lite fel. Vinklar foten liksom lite inåt och är lite plattfot. Nu värker det som fan i ankeln! Jag hoppas verkligen det går till sig nu under natten. För imorgon vill jag promenera. Kände det nu när jag var på toa att det tog emot att stå helt på foten. Så typiskt.
Ja ja. Det är inte mycket att göra. Får försöka tvinga mig själv till att stå på den imorgon. Så kanske det get sig. Ska beställa såna där special gjorda inlägg när pengarna täcket till. Minns att Ida som jag jobbade med på Kid prata om nått sånt nån gång. Då skulle nog mina fötter bli lyckliga.
Nått annat som skulle göra dom lyckliga är lite fotvård. Undra om det finns nätt bra ställe i Örebro?

Åh herre Jesus! Puka har placerat sig nedanför min säng och ligger nu och fiser! Det lyckat inte kaka kan jag lova!!! Jag dör!!!!

Nä jag måste sluta och flytta på henne. Herre Gud att en sån söt hund kan lylta såhär. Måste vara det nya fodret dom fick idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0