22/1

Otto fyllde 2år idag. Tänk vad tiden går fort. Vi firade honom bara lite med grodbakelser och några paket. 
Jag hade glömt köpa ljus så det fick bli två tomtebloss istället. Funkade fint 😊

På bilden har tomteblossen slocknat. 



Otto tyckte grodan var kul men åt inte speciellt mycket. Som väntat. Skönt egentligen att han föredrar frukt framför godis. Får se hur länge det håller i sig. 

Vi ska fira Otto på söndag med släkten. Då får det bli lite mer påriktigt. 
Dom hade dessutom firat honom på dagis med. 

Dagis går bara fint just nu. Han blir glad när vi ska dit och gråter inte när jag går. Han vinkar bara. Hoppas det håller i sig men jag fattar såklart att det går upp ich ner. Igår när jag hämta honom började jan gråta när vi skulle gå. Han ville inte alla följa med hem(?). 

Och så har vi Evy. Lilla oturs Evy. Hon är väldigt förkyld. Påminner mycket om RSn så det känns jobbigt. Igår spydde hon för hon inte fick luft. 
Vi var på Bvc idag för 2månaders kontroll. det var skönt att kolla av med henne vad hon trodde om Evys förkylningen. Först var hon väldigt "nä men det är nog inte lika farligt spm sist.." Tills hon lyssnade på lungorna . Då var hon mer "...men håll koll så hon äter.." men en allvarligare röst.
Men hon hade tagit igen sin kurva fint. Hon hde gått upp mycket och vuxit bra. Hittills är det exakt samma som Otto. Men Evy väger 36g mer än vad Otto gjorde när han var 2 månader. 
Just nu ligger hon tvärs över mig och då andas hon bra. Jag är helt slut men kan inte sova så här. Men viktigast är ju såklart att Evy får det lättare. Så jag biter ihop.  

Det är ingen lugn stund nu mera. Och värre nu när Evy är sjuk. Imorgon ska Martin vara hemma. Det går liksom inte annars nu när Evy är sjuk. Det är hela tiden saker att göra. Handla, apotek, städa, ta ut hundar och Otto, ja listan bara fortsätter. 

Nä jag får nog sluta nu. Blir för gnällig annars. 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0