26/1

Idag var det Pukas tur att fylla år. Hela 4år fyller min trogna vän. Måtte hon va många långa år kvar. Men det tror jag. Snällare hund får man leta efter. 
Här på bilden sitter hon fint, eller som jag kallar det. Sitt som en grizzly. Men det syns inte på bilden. 

Evy är fortfarande förkyld. Ibland får vi för oss att det lättat men så är det som att det blir värre. 
Oftast är kvällar och morgonen värst. Men hon äter ok. Kanske lite lite. Man blir galen. 
Hur som så ställde vi in kalaset i söndags. Det får bli den här söndagen istället. Kändes inte bra när Evy inte är frisk. 

Imorgon ska Otto till dagis igen. Jag tror jag Evy och Puka ska ta en lång promenad då. Babusjka brukar ångra sig när hon följer med och försöka vända. Så vi får se om jag tar med henne. 

Helgen vart lugn. 
Vi var ute och gick lite och lekte i snön. 
Martin vart helt inne i att bygga en liten pulka backe på gården. Men det slutade med att det vart en snötunnel. Otto var överlycklig. Mamman vart orolig. Pappan vart stolt. 







Nu är det helt omöjligt att få in honom när man varit ute. Han skriker och grinar   Men det verkar höra till. På dagis sa dom att det ofta blir så eftersom barn lever i nuet. Men att det går över. Så vi väntar på det.....


Otto älskar sin lilla syster. Det är mycket pussar och kramar. Dock blir det en del slag ibland. Men mindre och mindre. Han kan bli oerhört frustrerad när hon inte svarar....som om hon nånsin gjort?! Då skriker han högre och högre "Evy, Evy EVY!!!" Mycket avslappnade... 



Imorgon aka Martin på möte med föreningen. Så då ska jag lägga Otto och ta hand om Evy samtidigt. Kan bli intressant. 

God natt 

Kommentarer
Postat av: Martina

Åh vad underbart att du har börjat skriva igen! Och så fina bilder! Hoppas kalaset var trevligt fast vi inte var bjudna. Men vi kommer snart ändå och hälsar på med nya spännande Stockholms-sjukdomar! Bara att vänja barnen inför sommaren 😃

2015-02-02 @ 00:25:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0